User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

slika zubnog niza u kome nedostaje zub i pravcima pomeranja okolnih zuba u tom slucajuDa li treba nadoknaditi izvađeni zub ili ne? To je dilema koja se javlja kod mnogih ljudi. Neki će reci “Naravno, ako je to prednji zub i ako se vidi, a bočni baš i nije neophodno odmah nadoknaditi, jer se ne vidi, a i ima ih dovoljno, tako da to i nije tako vazno”.

Mnogi ljudi ne vide sustinu problema, i po njima je najvaznije nadoknaditi samo ono sto se vidi, da bi se zadovoljila estetika, a ne razmislaju o funkciji zuba, koja je mnogo bitnija. Prednji zubi sluze za odgrizanje hrane, a bocni za njeno usitnjavanje i mlevenje. Kad su svi zubi na broju, sile koje nastaju u ustima ili na pojedinom zubu prenose se medjusobno na sve zube u vilici. Bocni zubi su od izuzetnog znacaja za stabilnost i pravilno funkcionisanje cele donje trecine lica. Oni su nosaci koji nose vilice i koji preko svojih brojnih i sirokih korenova prenose opterecenja na celokupni kostani sistem glave. profil zene sa i bez zuba

Ta opterećenja ne nastaju samo za vreme hranjenja. Tokom celog dana zubi gornje i donje vilice dolaze u kontakt. Svi stresovi, napetosti, emocije reflektuju se i na stiskanje zuba. To je harmonija koja se gubi vađenjem makar i jednog jedinog zuba. Zbog toga je važno da su upravo bočni zubi pravilno postavljeni, čvrsti i da ih ima u dovoljnom broju. slika zubnog niza bez jednog zuba sa ucrtanim pravcima pomeranja zuba ka praznom prostoruPored toga, kada se izgubi neki zub, susedni zubi se naginju u prazan prostor, migriraju prema mestu slabijeg otpora, a zubi iz suprotne vilice se izdizu iz svojih casica i krecu ka praznom prostoru jer nemaju oslonca. To uzrokuje poremecaj tog dela obe vilice, a okolni zubi gube svoje cvrsto uporiste sto vremenom dovodi i do njihovog gubitka. 

Prisutno je i propadanje kosti oko ovih zuba te oni postaju osetljivi i podlozni karijesu, nestabilni i u nekim slucajevima dolazi i do njihovog gubitka i ozbiljnog narusavanja oralnog zdravlja, oblika lica, lepote osmeha i kvaliteta zvakanja. Kod pacijenta kome nedostaje jedan ili vise zuba protetska nadoknada stabilizuje zagrizaj i sprecava pomeranje i naginjanje susednih zuba u prazan prostor. Takodjee onemogucava gubitak vertikalne dimenzije ( sprecava da brada ide pod nos i pojavu bora na uglovima usana ) i oboljenja vilicnog zgloba. Zbog ovoga je jako vazno nadoknaditi svaki izgubljeni zub. 

Postoje brojne protetske nadoknade, koje sluze za nadoknadjivanje zuba. One mogu biti fiksne i mobilne. Mobilne nadoknade su one koje mogu da se skinu, dok su fiksne one koje se ne skidaju. Indikaciju za postavljanje jedne ili druge vrste nadoknade odredjuje lekar, i zavisi od stanja preostalih zuba. 

Mobilne nadoknade su akrilatne i skeletirane proteze.

Akrilatne proteze su nadoknade koje nadoknadjuju veci broj izgubljenih zuba ili sve zube jedne vilice pa mogu biti parcijalne i totalne. Za preostale zube se drze specijalnim kukicama, a vakuumom za vilicu, ako pacijent nema svojih zuba, onosno ako se radi kao totalna proteza. Proces izrade im je jeftiniji, pa su ovo jedne od najjeftinijih protetskih nadoknada. Kada se urade dobro retko ko moze da primeti da se radi o protezi.

Skeletirane proteze su mobilne nadoknade sa metalnim skeletom. Baza proteze je redukovana, lakse su i tanje, pa ih pacijenti lakse podnose i prihvataju. Zbog metalnog skeleta, ove nadoknade, imaju i vecu cvrstinu, pa se teze lome. U njih se mogu ugraditi specijalni elementi, atecmeni, koji predstavljaju nevidljive spojnice sa zubima, sto dovodi do savrsene estetike, ali poskupljuje cenu same proteze.

Skeletirana proteza zauzima najmanju povrsinu na koju naleze i na najbolji nacin prenosi pritisak koji se stvara prilikom zvakanja tj. rasporedjuje ga ne samo na preostale zube vec i na kost vilica. Ovo je od velikog znacaja u cilju što dužeg trajanja i preostalih zuba i njihovog potpornog aparata (desni, vilicna kost). U pojedinim slucajevima mogu se kobinovati sa fiksnim radovima, kada se postize maksimalni estetski efekat. Dosadasnja iskustva su pokazala da se i najmanje prilagodljivi pacijenti lako i bez muke navikavaju na ovakav protetski rad.

Fiksne nadoknade koje se najcesce primenjuju su krunice i mostovi.

Krunice su terapijska sredstva koja se stavljaju onda kada se zeli prikriti estetski nedostatak nekog zuba. Moze se koristiti i da zastiti zub od moguceg loma same zubne krune, ili  da pokrije njeno vece ostecenje. U Dental SPA centru izradjuju se metalokeramicke i cirkonijumskekrune.  Prave se na osnovu uzetog individualnog otiska prebrusenih zuba u zubotehnickoj labolatoriji nakon cega se privremeno cementiraju i tada se pruza mogucnost pacijentu da zahteva eventualne korekcije (promena boje, oblika, velicine). Posle odredjenog perioda adaptacije, krunice se definitivno cementiraju.

Mostovisu zubne nadoknade od najmanje dva spojena susedna zuba i stavljaju se situacijama kada nedostaje manji broj zuba i kada je moguce formirati stabilnu vezu izmedju zuba koji ogranicavaju bezubi prostor. Za postavljanje mosta pozeljno je da zubi nosaci budu zdravi. Kao i krunice, mostovi mogu biti metalokeramicki i cirkonijumski. Rade se na osnovu idividualnog otiska zbrusenih zuba u zubotehnickoj laboratoriji. Nakon definitivnog cementiranja se ne skidaju.Indikaciju za postavljanje ovih nadoknada odredjuje lekar i zavisi od brojnih faktora.

Prednosti fiksnih radova u odnosu na mobilne su da pacijentu pruzaju mnogo veci konfor, obzirom da se ne skidaju, pacijent se brze adaptira, ne pokrivaju nepce, pa je ocuvan osecaj ukusa, ne remete funkciju govora i zvakanja, stite zube nosace od karijesa, estetski su prihvatljiviji, prenos sila zvakanja je optimalan.


Comments   

0 # ljubicica 2016-08-05 09:34
Postovani, posto imam krunicu na dvojci, koja treba da se menja (stavljena je sa nekih 17 god.), dva stomatologa su mi predlagala da uradim 4 prednja gornja zuba. Kvalitet tih zuba je los, jer sam pre 3 godine stavljala fasete, pa se krnje malo na uglovima. Inace, prednje jedinice su malo uvucene, tako da je vise estetika u pitanju. Sad mi je 32 godine. Sta mi vi predlazete, sta je najbolje uraditi? Hvala.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Petra Dinic 2016-07-05 18:09
Postovani, nemam 4 cetvorke i imam one obicne proteze za obe vilice, medjutim donja i je pukla i vec godinu dana je ne nosim zubarka trebalo bi da mi uskoro naprave novu ali nosim gornju i zubi su mi se ispravili cini mi se skroz cak mi se napravio razmak izmedju jedinica i ja bih da stavim most na gornjim cetvorkama jer izgleda ruzno a ja imam 19 godina, zanima me da li to moze ili bi morala da nosim protezu jos malo, kao i kolika je cena mosta?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-07-08 09:02
Poštovana, najbolje bi bilo da dodjete na pregled, da bi mogla lepo da procenim šta može da se uradi. Četvorke su izvađene iz, verovatno, ortodontskih razloga, i stvarno ne mogu da na osnovu opisa procenim dalji tok terapije. Dođite na pregled, pa ću Vam reći svoje mišljenje. U svakom slučaju smatram da sa mostovima ne treba žuriti, već treba sačekati da se ortodontska terapija privede kraju.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jelena19821982 2016-06-21 07:36
Da li gornja zdrava sestica moze da nosi peticu koju nemam? Hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-06-22 10:12
Postovana, ukoliko je sestica zdrava i stabilna, bez problema moze da nosi izvadjenu peticu.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Milicabeograd 2016-02-14 19:56
Molim Vas za savet.Desno gore sam vadila cetvorku pa je zbog povecan pritiska, posle nekog vremena i 5 pukla na pola.Da li je moguce tu uraditi most i ako ne, sta preporucujete?Hvala!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-02-14 21:25
Poštovana, trebalo bi da se proceni stanje petice, da se vidi da li može da se na njoj napravi nadogradnja koja bi držala krunicu. U svakom slučaju imate situaciju za most, i da postoji mogućnost da se petica zadrži i da ona mora da se izvadi. Ukoliko petica ostane i na njoj se uradi nadogradnja, tada bi bi ona zajedno sa šesticom mogla da nosi izvađenu četvorku, a ako dođe do vađenja petice, onda možete da uradite most od trojke do šestice. U oba slučaja postoji mogućnost ugradnje implanata.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Tanja76 2016-02-04 05:34
Postovani...
Molim Vas za savet.
Imam problema sa zubima,trenutno imam parcijalnu protezu,a treba da radim most.
Doktorka kaze da moze most i treba da idem na brusenje zuba,ali ja nisam sigurna da moze most,a razlog je sto imam samo 6 svojih zuba...
Desno: 1,3,4,6 a levo: 3 i 5 .
Molim Vase misljenje...
Hvala unapred!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # MinaNS 2016-01-31 14:35
Postovani,
Pre pet godina sam uradila most, jer mi je izvadjena petica.Tako da most pokriva 4-5-6cu.
Nazalost posle pet godina sam dobila bolove u usima zbog stezanja zuba.Pregled je uradio poznati ORL spec. sa Dragise Misovic, Beograd. Otisla sam kod stomatologa koji nije radio taj most, i pri pregledu je utvrdjeno da mi je taj most vislji od ostatka zuba. Treba mi Vas savet, da li da mi stomatolog popravi-smanji tu visinu mosta?
Da li ce mi tada biti poboljsano stanje, i da li ce mi to pomoci? Da li bi to malo skracenje visine ponovo pravilo problem pri zagrizu s obzirom da mi je sada formirano sve prema toj visini mosta?
Sa postovanjem,
Mina.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2016-01-31 22:21
Poštovana, most od pet godina je dosta star i moj savet je da ga ne korigujete. Smatram da je najbolje rešenje da se most skine, da budete nedelju dana bez mosta da bi videli da li je to bilo uzrok problema koji imate, a da nakon toga uradite novi most.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ruska 2016-01-23 17:48
Imam po jedan zub na obe strane gornje vilice i nisu bas u idealnom stanju.Nosim parcijalnu protezu koja je vec istrosena,zeljela bi uraditi nesto bez nepca plasticnog i kukica.Ne bi ni implantat,jer se bojim i nemam vremena cekati zacjeljivanje zbog posla.Sta savjetujete?Hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # sina 2016-01-31 12:14
Poštovani, u donjoj vilici imam na desnoj strani 1234 67 a na lijevoj strani 1234 moj stomatolog mi je uradio parcijalnu skeletiranu protezu ali ja to ne mogu nikako da nosim , žulja , klima, upada mi hrana ispod i ne mogu se nikako priviknuti. Imam43 god. I problem sa štitnom žlezdom , hipotireoditis hronični Hašimoto te zbog toga već godinama pijem letrox , zbog toga mi ne predlažu ugradnju implatanta na lijevoj strani. Na desnu stranu bi se mogao ugraditi most a na lijevu kažu da je šteta žrtvovati 3 i 4 da bi dobila samo 5. Imam i malo nezgodan zagriz i zbog toga mi se jedinice i dvojke troše. Zbog štitne mogu li da ugradim jedan implatant ili da žrtvujem 3 i 4 i dobijem samo 5. Zanima me vaše mišljenje jer se nikako ne mirima sa mobilnom protezom. Molim vas za savet i vaše mišljenje. Hvala unapred!!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-01-31 22:16
Poštovana, situacija koju imate je poprilično nezgodna i za most i za vizil protezu. Činjenica je da Vam treba malo veći broj zuba u bočnoj regiji sa leve strane, ali to je jako teško izvodljivo sa fiksnim protetskim radom. Kod Vas postoji redukcija dubine zagrižaja zbog gubitka bočnih zuba. Ono što bi bilo najbolje u Vašem slučaju je vizil proteza sa atečmenima, da veza između zuba i proteze bude na specijalnim namenskim krunicama. U tom slučaju bi trebalo da se izbrusi jedan zub sa desne i dva sa leve strane da bi se uradile krunice sa atečmenima, ali bi vizil proteza koju bi uradili bila stabilnija i ne bi imali problema sa njom.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Dental SPA 2016-01-24 09:06
Poštovana, ukoliko su preostali zubi čvrsti, možda može da se razmišlja o vizil protezi, ali ukoliko su oni u lošem stanju, morate da se pomirite sa totalnom protezom. Za Vašu situaciju, teško je uraditi nešto što ne pokriva nepce.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # maja 223 2016-01-20 08:35
Poštovana,Imala sam proces na korenu dva zuba dvojke su u pitanju ostala sam bez ta dva zuba, stomatolog ih je izvadio, medjutim ostala sam i bez jedinice zato sto joj je otisao koren i ne bi pomogla ni operacija da se ukloni taj proces sa zuba, da li moguce uraditi most na ta tri zuba, s tim da mi predlaze vadjenje i druge jedinice koja je unistena popravkama i da uradim ta cetiri zuba 2112, a da se moje trice koje su odlicne bruse i pravi taj most?!! Molim za savet?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2016-01-24 09:44
Poštovana, jedinice su veći zubi od dvojki i dvojke same po sebi nisu dobri nosači, tako da Je moj savet da u most uključite i trojke.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Zoran80 2016-01-18 03:13
Postovani. U donjoj vilici nemam ni jedan zub, povadjeni su ili su ispali sami radi paradentoze. Interesu je me sta je najbolje da se uradi vezano za to, posto je i sama donja vilicna kost oštećena od paradentoze. Da li se moze nadopuniti vestackom kosti i kasnije implantima. Sta bi po vama najbolje bilo uraditi i koliko to vremenski traje i naravno koliko bi tako nesto kostalo. Hvala unapred
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2016-01-18 23:43
Postovani, dok ne vidimo kakvo je stanje alveolarnih grebena nakon gubitka zuba ne mogu Vam nista sa sigurnošću reći. Postoji pitanje da li je dovoljno nadograditi greben veštačkom kosti ili je potrebna primena autotransplantata sa nekog drugog mesta.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Suzana71 2016-01-03 19:45
Postovani, u donjoj vilici imam levo 2,3,4,5, a desno 2,3,5,7. Zelela bih fiksnu protezu - most. Interesuje me da li je moguce i na koji nacin?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-01-03 21:37
Poštovana, moguće je ukoliko su ovi zubi "sposobni" da nose most. Da bi to utvrdili, potrebno je da uradite ortopan snimak i da dođete na pregled. Ukoliko se ispostavi da je situacija sa preostalim zubima povoljna, može da se uradi fiksni rad od maksimalno 13 zuba, tako što bi se iza leve petice dodao jedan "viseći" član (može, ali ne mora). Najbolje bi bilo da dođete na pregled i da Vam sve na licu mesta objasnimo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # milos milos 2016-02-02 12:11
Postovani, u gornjoj vilici imam most koji obuhvata jedinice i dvojke, postavljen je na korenu jedne dvojke i obe jedinice, stim da na jednoj jedinici je metalni kocic ugradjen. Most je uradjen pre 5 godina i poceo je lagano da se klima. Moze li se nesto uraditi i sta vi predlazete? Hvala puno.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2016-02-02 12:25
Postovani, smatram da je najbolje da se prvo skine most i proceni da li je moguće da se ponovo cementira, da se proveri zagrižaj i stanje mosta i zuba. Ukoliko je moguće, most može ponovo da se cementira, a ako ne, mora da se radi novi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Bata 2015-11-20 06:05
Pozdrav,imam pitanje u vezi mosta.Pre dve godine mi je radjen most od 3 ke do sestice na desnoj gornjoj strani,sada sam uradio isto i na levoj gornjoj.Obzirom da sam bio prezadovoljan izgledom starog mosta i obzirom da se nerazumem mnogo isao sam na poverenje i prilikom postavljanja novog mosta nisam mnogo obracao paznju u ogledalu.Kada je most cementiran ,i kada sam otisao kuci,primetio sam da su zubi na desnoj strani dosta duzi nego na radu na levoj i izuzetno mi je estetski ruzno gledajuci se na ogledalu.E sada imam pitanje da li imam pravo na reklamaiju ,koje su mi opcije ili zubar moze reci imao si ogledalo zasto nisi gledao,a ipak ja priznajem da sam kriv ali mi je krivo jer sam se oslanjao i na njegovo iskustvo?Unapred zahvalan
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Dental Spa 2015-11-25 20:16
Poštovani, u našoj ordinaciji, praksa je da se most prvo privremeno cementira, pa da se nakon nedelju - dve cementira trajno, kad pacijent bude u potpunosti zadovoljan. Što se tiče Vaše situacije, ne znam šta da Vam savetujem. Razgovarajte sa svojim stomatologom i nađite kompromisno rešenje. Ipak, stvar je u estetici, nije ništa puklo, ne boli Vas zub.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ivana Goga 2015-11-15 12:57
Pozz.Pitala bih Vas da li je bolno vadjenje korena gornjeg levog ocnjaka?Plpmila sam zub do korena a i bio je pokvaren
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # aldijana 2015-11-09 23:53
imam navlake na 4 prednja zuba vec devet godina. i desni su se jako povukle na gore. lijeva jedinica vec pocinje da se spusta. pa me zanima kad budem mijenjala navlake da li je moguce uraditi manje zube pa da se desni spuste. jer je sad jako ruzno jedinice mi izgledaju velike naspram ostalih zuba. unaprijed hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-11-10 21:26
Poštovana, prvenstveno morate doći na pregled da bi videli iz kog razloga se desni povlače. Mi imamo mehanizme da vizuelno smanjimo sekutiće kako bi zubi izgledali manje.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ena Kovac 2015-11-06 08:55
Poštovani,
prije desetak dana mi je stavljen u donjoj vilici most na 7. zubu kao nosaču i dodat je šesti zub. Privremeno je cementiran.
Osjećam da most nije "legao", tj. prilikom žvakanja osjećam dodirivanje "šestice" sa vilicom što daje osjećaj nestabilnosti i klackanja.Zato spontano izbjegavam tu stranu.
Dr kaže da se trebam navići!?
Može li se šta učiniti?
Lijep pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-11-10 21:36
Poštovana, po zakonima statike samo veći zub može da nosi manji i to je jedino statički ispravno. U Vašem slučaji manja sedmica nosi veću šesticu koja deluje kao "klackalica" i dodiruje desni prilikom žvakanja. Moj savet Vam je da skinete taj viseći član i uradite most između petice i sedmice.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Sandra1234 2015-10-27 21:18
Postovani,

imam postavljen most na gornjoj vilici 567 sa obe strane, medjutim zelela bih da stavim fiksnu protezu za ispravljanje zuba (kako bih resila problem sa razmakom izmedju jedinice i dvojke), da li je to moguce? Da li postoji bilo kakva opcija, koja iskljucuje estetsku protetiku? Hvala!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-10-29 22:26
Poštovana, razmaci između jedinice i dvojke mogu da se zatvore fiksnom, ali nemam sliku prostora pod mostom. Može da se desi da se frontalni deo skroz zatvori, ali da se jave dijasteme između 4 i 6.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # MilicaCa 2015-10-21 17:48
Postovani, imam problem uvucenih dvojki,vilica mi je uska pa su zubi bukvalno jedan do drugoga. Da li postoji neko individualno resenje obzirom da su uwucene oko 0.5 unutar i idu na koso , tj. koren je kos zbog cega su mi stomatolozi rekli da je ne moguce odraditi izlivanje krunice. hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-10-22 12:21
Poštovana, najbolje bi bilo da dodjete na pregled da bi videla poziciju i položaj zuba. Ukoliko su Vam zubi zdravi, možda je fiksni ortodontski aparat najprihvatljivije rešenje za Vas.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # MilicaCa 2015-10-24 16:43
Da, ali jer bas nista drugo ne moze da se odradi najradije bih izbegla fiksnu protezu jer imam 24 godine i jako slabe desni koje i pored upotrebe tecnosti za ispiranje krvare, inace obe dvojke su zdrave.. hvala puno na odgovoru
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-10-25 08:16
Poštovana, morate doći na pregled ukoliko želite da Vam damo konkretan predlog.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # djdragan 2015-10-16 07:56
Postovani, Pre dve nedelje su mi ugradili gornji most, medjutim posle 4 dana na mestu desne dvojke se pojavila suplina izmedju mosta i desni. Kad sam to reklamirao rekli su mi da to nije nista strasno i da nista ne smeta dali mi interdentalnu cetkicu (cetkica moze da udje u razmak) da odrzavam higijenu.
Skroz sam zbunjen i neznam sta da radim, moze te li mi dati neki savet.
Hvala unapred Dragan
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-10-18 09:05
Poštovani, nisam videla most i ne mogu da procenim zbog čega je nastao problem. Ne znam da li je došlo do kontrakcije rane nakon vađenja zuba ili su se povukle desni iznad krunice. Rupa ispod mosta ne bi trebalo da postoji, ali ne mogu ništa drugo da Vam kažem.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # djdragan 2015-10-18 18:06
Postovani,hvala na odgovoru, ynam da je tesko reci bilo sta samo na neciji opis, yub je vadjen pre 6 meseci a supljina se pojavila tri dana posle stavljanja mosta tako da ja laicki mislim da nije doslo do povlacenja desni. U svakom slucaju otisao bi na stomatoloski fakultet za misljenje, syd mi je lakse bar znam da rupa ne bi trebalo da postoji i da to nije uobicajno. Hvala jos jednom.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Norbert 2015-10-15 00:09
Postovanje, nemam desnog donjeg keca , a na levom mi je izvadjen zivac ,nisam pristao da radim implantat jer mi je stomatolog rekao da ce onda morati da se vade umnjaci kad izrastu.. Svi su izrasli sem levog u donjoj vilici , i prazan prostor se dosta smanjio.. Da li mogu da radim most posto vidim da od ovog umnjaka nema nista .. Hvala.. inace imam 20 godina.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-10-15 20:46
Poštovani, nisam videla koliki je taj prostor i ne mogu sa sigurnošću da procenim, ali najverovatnije most može da se uradi i to da se zbog simetrije obuhvate sva četiri sekutića u donjoj vilici.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Elvisa 2015-09-11 07:47
Poštovni u gornjoj vilici imam zube lijevo: 1 i 7 desno: 1,2,3, 5,6,7 . Prije 2 mjeseca sam stavio parcijalnu metalnu (Wizil-ako se ne varam) protezu sa kvaicama. Prvih dana je prteza spadala da bi nakon posjete stomatologu i njegovom "dotezivanju" proteze ponovo počela da spada nakon 15 dana. Danas je uopste ne nosim jer "ne drži se" nikako. Molim Vas za savjet i odgovor da li je preporučljivo staviti na komplet gornju vilicu most.
Lijep pozdtav
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Dental SPA 2015-09-13 19:14
Poštovana, koliko iz opisa problema mogu da procenim, imate jeko nezahvalnu situaciju kako za mobilni, tako i za fiksni protetski rad. Sa desne strane imate veliki raspon između postojećih zuba, a sa leve skoro pun zubni niz. Najpovoljnije bi bilo da ugradite implante sa desne strane i da fiksnim radom rešite nedostatak prostora, ali ukoliko to ne želite, mogu Vam preporučiti vizil protezu sa atečmenima, što podrazumeva brošenje nekih zuba, pravljenje namenskih kruna sa atečmenima i izradu vizila sa ležištem za atečmene. U situaciji kao što je Vaša, teško da bi bilo šta drugo dalo stabilnost.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Ozbiljno neozbiljan 2015-09-06 14:12
Imam 22godine i stvarno katastrofa zube (stomatolog mi je reko da je losa kvaliteta) potpuno se raspadaju i zanima me šta je najbolje riješene protezati ili implantatima.. I koliko dugo nakon vađenja zuba moram čekati za implatant
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ika ikic 2015-08-27 12:08
Postovani ,na gornjoj vilici imam metalno keramicki most od jedinice do osmice , ali sam slucajno okrnjila dvojku .Da li postoji mogucnost popravke tog mosta makar privremeno ?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # danijelll 2015-08-06 15:47
Postovani,recite mi molim vas-izvadio sam gornje keceve-znaci 2 nova zuba zelim postaviti-kod mog zubara je 70e jedan zub,medjutim on mi kaze da se naplacuju ta dva keca kao za 4 zuba jer mora da obradjuje I dvojke.Da li je to tacno?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2015-08-06 15:56
Poštovani, naravno da je tačno. Jedinice koje želite da napravite ne mogu da "lebde" u vazduhu, moraju da se drže za nešto.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # #darko 2015-06-27 16:40
Kako mogu sam da zalepim most ako mi je spao,jer nisam u mogucnosti da odem kod zubara da zacementira..hitno je..hvala unapred...
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-06-28 19:22
Poštovani, bojim se da morate da posetite stomatologa.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Stela 2015-06-12 19:25
postovani,
Imam velike probleme sa zubima ne znam šta da radim, još nema
Nitko da mi ljudski pomogne i savjetuje samo gledaju novac.
Nadam se da ćete mi pomoći vašim stručnim savjetom.
Povadila sam do sada zube koje su rekli na osnovu ortopana da izvadim.to mi je bilo najlakše sada nastupa najteži dio gdje i kako da uradim protetiku.
Trenutno stanje je da u gornjoj vilici imam sa obje strane 123 i još sa lijeve 5 i 7, u donjoj vilici imam 123lijevo i desno i 5 lijevo to je sve sto imam od zuba.
Stanje zuba koje imam su solidni i 3D snimak pokazuje da su implantati mogući ali ja ne bih jer šta ako se nešto upali neki proces šta da radim onda.
šta bi po vama bilo najbolje sa uradim šta mi molim vas savjetujete.

Puno vam hvala!
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Dental SPA 2015-06-14 17:57
Poštovana, situacija je više nego loša, ali rešenje postoji. Ono što bi Vam preporučila je da se urade mostovi od 3 do 3 sa atečmenima na obe vilice i da se na njih postave vizil proteze. Mogu da se postave i mostovi koji će obuhvatiti postojeće zube, a da tamo gde iza trojke nema zuba budu po dva viseća člana.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Bogdan00 2015-05-21 08:51
Sa koliko godina se stavlja most i da li se moze stavljati sa susednim jednim zubom a ne dva ? :(
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-05-22 06:12
Poštovani, most ne bi trebalo stavljati pre 18 te godine. Samo jedan zub može biti nosač ukoliko nedostaje samo petica ili dvojka, jer tada te zube mogu da nose šestica, odnosno trojka, koji su veći od zuba koji nedostaju. U tom slučaju, mogu da se rade i pre 18te godine.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Jovanci 2015-05-09 13:42
da li fiksna proze vise boli kada se stavi na zub na kojem ima karijes
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-05-10 19:25
Poštovana, ukoliko mislite na fiksnu protezu za ispravljanje zuba, preduslov da se ona stavi je popravka svih zuba.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Jovanci 2015-05-09 13:46
Quoting Jovanci:
da li fiksna proze vise boli kada se stavi na zub na kojem ima karijes

Hvala puno!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Krume 2015-04-24 14:01
Pre dva dana konacno su trajno zacementirali mostove od metalokeramickih krunica na gornjoj i na donjoj vilici. Intersuje me kako sada da se hranim? Smem li da zagrizem recimo jabuku, da otkinem parce hleba, da jedem zrnastu hranu=kikirike, fstake leblebiju?!
Hvala vam puno!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Jovanci 2015-05-09 13:47
Da li ce fiksna proze vise da boli kada se stavi na zub na kojem ima karijes?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # neodlucna 2015-04-14 20:24
Na gornjoj vilici desno nedostaju mi 4,5 i6.sedmica i trojka su zdrave,koje je najbolje resenje s obzirom da implantati ne dolaze u obzir...most ili neki vid parcijalne proteze!ezv
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2015-04-14 21:19
Poštovana, Ukoliko imate sve zube sa druge strane, onda je bolje da uradite most. Ako ne želite da brusite zube, moguće je uraditi i mobilnu vizil protezu, ali teda biste imali spojnicu proteze preko nepca i bilo bi Vam daleko neudobnije.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Krume 2015-04-14 13:41
Na donjoj vilici nemam krajnje zube.Koliko koronka levo i desno mogu da nose prednji zubi?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-04-14 21:21
Poštovani, u idealnim uslovima, ako imate najmanje od jedne do druge trojke u donjoj vilici, moguće je dodati najviše po dva zuba sa strane. To se procenjuje na osnovu snimka i kliničkog pregleda zuba.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # anars 2015-04-08 17:25
Postovanje ,nemam levu 1,2 i 4 ,desna 1 je pod karijesom .sta mi preporucujete u vezi sovim problemom dali moze most da se nadogradi i koja bi cena bila za to .unapred hvala
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Olivera Jovanovic 2015-04-07 20:46
Imam keramicke krunice i u gornj8j i donjoj vilici.Desni su pocele da se polako povlace i vidi se van navlake i zub malo.jedinicama u gornjoj vilici su se dosa razdvojIle. Zanima me dali se nekako mogu korigovati te jedinicama i sastaviti i na koji nacin Ili se moraju skidati i staviti nove.
hvala puno
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Olivera Jovanovic 2015-04-07 20:44
Imam keramicke krunice i u gornj8j i donjoj vilici.Desni su pocele da se polack i vidi se van navlake i zub malo.jedinicama u gornj8j vilici su se dosa razdvojIle. Zanima me dali se nekako mogu korigovati te jedinicama i sastaviti i na koji nacin Ili se moracu skidati i sta biti nove.
hvala puno
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Ema Veselinovic 2015-03-19 12:41
Da li mogu staviti most na sestici,samo dole mi fali sestica i sa leve i sa desne strane, i ako ih nemam da li to moze uzrokovati poremecaj na drugim zubima?:(
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # andrija1987 2015-03-11 15:33
koliko bi kostala izrada mosta gde fali sestica (sedmica i osmica izvadjeni) a most bi obuhvatio levo dole cetvorku,peticu i sesticu koja fali? Unapred hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-03-17 22:19
Poštovani, cene šaljemo isključivo putem e maila.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jelena jelena 1 2015-02-05 13:56
Imam 27 godina,donji prednji zubi moraju da se vade zbog parodontopatije.Ostaju mi ovako:7(dosta se pomerila ka mestu sestice),3,(mozda 2 moze da se sacuva),3,4,5. Ja bih most,sa dodatkom male 6 iza 4 i 5. Ne mogu ovako mlada da nosim protezu.1,1 i 2 su za vadjenje.hvala
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # jelena jelena 1 2015-02-05 13:56
Imam 27 godina,donji prednji zubi moraju da se vade zbog parodontopatije.Ostaju mi ovako:7(dosta se pomerila ka mestu sestice),3,(mozda 2 moze da se sacuva),3,4,5. Ja bih most,sa dodatkom male 6 iza 4 i 5. Ne mogu ovako mlada da nosim protezu.1,1 i 2 su za vadjenje.hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jelena jelena 1 2015-02-05 13:56
Imam 27 godina,donji prednji zubi moraju da se vade zbog parodontopatije.Ostaju mi ovako:7(dosta se pomerila ka mestu sestice),3,(mozda 2 moze da se sacuva),3,4,5. Ja bih most,sa dodatkom male 6 iza 4 i 5. Ne mogu ovako mlada da nosim protezu.1,1 i 2 su za vadjenje.hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-02-05 16:45
Poštovana, ukoliko su preostali zubi u redu, ako su zdravi i ne klimaju se, može da se uradi to što ste planirali. Najbolje bi bilo da sa oropan snimkom dođete na pregled, da se proceni stanje zuba. Vi jeste mladi i prava bi šteta bila da u tim godinama nosite protezu, pa je poželjno da se odlučite za rešavanje problema u najskorijem mogućem roku.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # merima 2015-01-27 14:17
A da li samo petica moze da nosi cetvorku?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-01-27 14:35
Poštovana, to je teoretski moguće, ali nije dovoljno stabilno rešenje. Reč je o dva ista zuba sa istim opterećenjem, pa je u ovakvom slučaju veliko opterećenje na petici i ona brže propada.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # merima 2015-01-26 10:17
Zdravo. Na jednoj strani mi je petica pod krunicom, cetvorka je los koren, treba da ga izvadim, a trojka je plombirana i solidna. Da li moze da se stavi viseci most da trojka nosi cetvorku ili moram skinuti ovu krunicu na 5-ici pa da sve to spojim? Hvala.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2015-01-26 12:15
Poštovana, trojka ne može da nosi četvorku, tako da je skidanje krunice sa petice neminovno. Ukoliko ne želite da brusite trojku, postoji mogućnost da u most uključite šesticu, pa da šestica i petica nose četvorku.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # Nada Duborija 2014-11-20 17:24
Kod postavljanja mosta:
Poznajem neke osobe koje mi mi potpuno razlicito govore kad se radi o mosto.
jedna kaze da ima izmedju zuba (gdje se spajaju sa desni) male prostore koji se ciste sa malim cetkicama koje mogu proci kroz te otvore. Druga mi kaze da ona nemato, da su joj krunice (citav most)tako ugradjeni u meso da nema nikakvih otvora. Jesu li obe u pravu? Ako jesu koje su prednosti, mane jednog i drugog.
hvala na odgovoru.
Nada duborija
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Nemanjacacak 2014-11-08 22:11
Na gornjoj dvojci sa leve strane zub mi se probusio, a na dvojci sa desne strane je zub otisao malo gore i izbacen je kao i sa leve strane. Ja hocu da stavim most, na dvojkama, da li je to dobro i da li ima nekih boljih asolucija? I da, kako se tu cena racuna, npr: jel se racuna onaj prostor izmedju dva ili vise zuba, ako se racuna, jel ista cena kao kad mi oblikuju zub da bi mogli da zakace? Hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-11-11 10:11
Poštovani, morala bi da pogledam u kakvom su položaju zubi i kako sve to izgleda da bi vam dala konkretan predlog terapije. Inače prilikom izrade mostova ukupan broj zuba dobijate tako što se sabere broj nosača i zuba koji se ubacuju.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Nenad sd 2014-11-02 18:21
Na gornjoj dvojci imam zabicu,a i druga druga mi je pokvarena,sta mi predlazete i koliko ce da me kosta?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-11-03 10:03
Postovani, sto se tice situacije kakvu ste opisali, postoje vise mogucih resenja. Svakako je potrebna protetska sanacija. Sa strane gde imate zabicu, najmanje sto bi moglo da se uradi je brusenje trojke (ukoliko je trojka jaka i zdrava) i izrada mosta od dva zuba, gde trojka nosi visecu dvojku. Sa druge strane, gde je dvojka u losem stanju, moguce je uraditi na njoj samo krunicu. Ukoliko zelite da Vam svi zubi budu jednaki i u pravilnom nizu, mozete se odluciti za bezmetalni most od trojke do trojke. Cena zavisi od broja zuba i vrste materijala za koji se odlucite, a detaljniji predlog Vam mogu dati tek nakon pregleda.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Marija14 2014-10-18 14:21
Poštovani, imam gornje dvojke krive, tj. uvučene unutra, jedna malo manje a druga malo više, i plus lijevu jedinicu popravljanu, ili mislim da se kaze nadograđenu, i to se baš primjećuje pa me nervira. Imam 17 godina, i zanima me da li bi postavljanje kapica na ta 3 zuba riješilo moj problem? Hvala u naprijed.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Tanja 1 2014-10-16 10:35
koliko vremena treba da prodje kad se uzvade svi zubi, da vilica zaraste,da bi mogli da se stave vestacki zubi.?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-10-19 07:45
Poštovana, proteza može da se radi odmah nakon vađenja zuba kao imedijatna proteza. To je privremena protetska nadoknada i izrađuje se odmah nakon vađenja zuba kada je pacijentima bitno da ne budu krezubi. Dan, dva po vađenju zuba se uzima otisak i nakon toga posle dan dva pacijent dobija imedijatnu protezu koju nosi do trajnog zbrinjavanja novonastale bezubosti.

Nako par meseci, kada rane potpuno zarastu, ova proteza može da se podloži ili se radi nova trajna proteza.

U praksi se najčešće proteza pravi par nedelja nakon vađenja zuba, ali proces zarastanja rane i oblikovanja vilice traje znatno duže, tako da se prroteza u periodu zarastanja rane podlže jednom ili više puta dok se ne postigne dobra stabilnost i retencija.
Reply | Reply with quote | Quote
+2 # comlika 2014-09-25 07:20
Pre mesec dana sam stavila 7 ktunica na gornjoj vilivi cetri prednja sa leve i tri sa desne strane.medjuti je to normalnom na desnoj mi se llepo uklopilo sa mesom dok na levoj nije ima malo prostora izmedju mesa i krunice
Dal je to normalno i fali ce mi desni leci na krunice.i koliko vremena treba jer imam osecaj kao da ce mi spasti.unapred xvala
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # comlika 2014-09-25 07:20
Pre mesec dana sam stavila 7 ktunica na gornjoj vilivi cetri prednja sa leve i tri sa desne strane.medjuti je to normalnom na desnoj mi se llepo uklopilo sa mesom dok na levoj nije ima malo prostora izmedju mesa i krunice
Dal je to normalno i fali ce mi desni leci na krunice.i koliko vremena treba jer imam osecaj kao da ce mi spasti.unapred xvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-09-27 21:18
Poštovana, najbolje je da odete na pregled kod stomatologa koji je radio krunice jer moguće da je u pitanju trenutno povlačenje desni kao reakcija na krunicu ili je krunica kratka.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # gutmv 2014-08-17 21:19
postovana,na gornjoj vilici sa leve strane mi nedostaju 4 zuba,tj.od 3 do 8. znam da je to veliko rastojanje za most,ali protezu ne mogu da prihvatim,a za implante nemam novac...da li je ipak moguce uraditi neki most,koji bih stedela na zagrizaj? hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-08-18 11:13
Postovana, tehnički je moguće uraditi takav most, ali da ide od dvojke, ne od trojke. Izrada takvog mosta je na sopstvenu odgovornost.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2014-07-30 14:07
Postovani,Koja je starosna granica za mogucnost ugradnje proteze za ispravljanje zuba? Da li je neophodno da pacijent ima sve zube da bi se proteza ugradila? Cena po vilici? HVALA.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-08-01 12:22
Poštovani, protezu je moguće namestiti oko 10 te 11-te godine. To se procenjuje na osnovu pregleda i snimka zuba. Ostale detalje vam možemo reči nakon pregleda i plana terapije.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # antonija 2014-05-22 11:21
postovani, Imam krive prednje gornje zube.. jedinica desno i dvica lijevo su vani izbacene, s tim da jedinica ide preko jedinice koja je unutra.. jel se mogu nekako implantati staviti na ta dva zuba ako se oni izbruse??? hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-05-23 07:33
Postovana, mogu se uraditi krunice, ali zbog postojanja velike teskobe, pitanje je da li pravilan niz može da se postigne ukoliko se rade samo jedinice. Zavisno od položaja zuba, može da se desi da mora da se rade i jedinice i dvojke. Sve je ovo neko moje nagađanje, a konačan predlog terapije mogu dati tek nakon pregleda.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # biba 2014-05-18 12:43
postovani molim za savet imam 34 kod doktor mi je rekao da mora vakumska proteza -naravno ja to nezelim i mislim da postoi neko dru resenje jel imam dosta zdravih zuba u gornjoj vilici hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-05-19 06:34
Poštovana, potrebno je da uradim pregled, da bi Vam odgovorila na ovo pitanje.Nije bitno samo postojanje zuba, već njihov kvalitet i čvrstinau kosti.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # mario 2014-05-15 21:15
Poštovani,
Zanima me da li i koliko nijansi kućnim beljenjem može da se postigne i da li je moguće prekinuti proces kada budemo zadovoljni nekom nijansom? jer ne bih voleo da budu kreč beli zubi
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-05-19 06:41
Poštovani, ni jednom vrstom beljenja se ne postiže "kreč" bela boja zuba. Beljenjem se dobijaju prirodne najsvetlije nijanse. U svakom slučaju, kućno beljenje se može prekinuti u trenutku kada ste zadovoljni postignutom bojom.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Nenad Stojanovic 2014-05-14 14:25
Poštovani,imam problem na gornjoj vilici,kost koja se nalazi između zuba 6,7ce, mi je istrulela,tu se sada stvorio tzv džep,zadržava se hrana i pravi mi velike probleme,koje je rešenje ovog mog problema?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # bojannk 2014-05-13 13:02
postovani,da li smije da se postavi most od 3 zuba (2,3,4) a da sa jedne strane drzi petica a sa druge dvije jedinice i dvojka?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-05-14 08:11
Poštovani, može, to je sasvim dovoljan broj nosača, ukoliko su stabilni i zdravi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Daliborka Savić 2014-04-27 18:39
Imam 40 godina, jedinice i dvojke su mi izbačene usled sisanja prsta, sad jos više nego ranije. Nemam jenu dvojku već je drzi navlaka na trojci. Da li mogu d se te jedinice i dvojka izbruse i da se stave ravne navlake? I ako mogu koliko ravne mogu da budu? Unapred hvala.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-04-30 05:54
Poštovana, tek kada budemo uradili studio model Vaših zuba i kada detaljno izanaliziramo situaciju, možemo da damo mišljenje o tome šta i kako može da se uradi. Uglavnom rešavamo takve slučajeve, ali moramo da pogledamo da bismo tačno rekli šta može da se uradi. Možete doći na pregled, uzećemo otisak i napraviti studio model, pa ćemo Vam reći šta tačno može da se uradi.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Jasmina 2014-04-13 12:46
Postovani,
Kolika bi bila cena kompletne vilice, i gornje i donje, od cirkonijumskih krunica?
Unapred hvala!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ghost 2014-11-24 03:10
Postovana,interesuje me savet,i predlog... Sta mi je najbolje da uradim gornju i donju vilicu?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-11-25 14:04
Poštovani,

Da bi mogla da Vam odgovorim na pitanje, trebalo bi prvo da uradim pregled. Niste napisali da li imate zube ili ne, kakav je raspored postojećih zuba i u kakvom su stanju. Tek kada budem znala ove detalje mogu Vam nešto konkretno predložiti.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # bojana84 2014-03-20 11:04
Postovani,
Interesuje me da li jedan zub moze da bude nosac kada se radi mos,konkretno petica u gornjoj vilici kao nosac za cetvorku?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-03-21 10:32
Postovana, nazalost, samo cetvorka ne moze da nosi peticu. To bi bilo preveliko opterecenje zuba. Peticu moze da nose ili sestica i cetvorka ili trojka i cetvorka.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Jovan93 2014-02-28 01:39
dobar dan.. imam problem i ne znam koliko je strasan... izrasla su mi 3 umnjaka i naravno malo je bolelo dok su rasli ali je vremenom prestalo. sada kada mi raste umnjak na donjoj vilici, to je mnogo oteklo i mnogo boli, i taj deo sto je natekao, smrdi da to nije normalno.. bas jako mnogo smrdi i to samo taj deo... probao sam stapicem za usi da pipam sve zube i cele desni sam ispipao i nista, a kada sam dodirnuo taj deo gde je to oteklo stapic je smrdeo. znaci zanima me zasto to toliko boli i smrdi? bio bih vam zahvalan ako mozete da mi sto pre odgovorite, da znam sta da radim :( pozdrav Jovan
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Gala 2014-02-19 12:07
Poštovani, pre desetak dana su mi stavljeni metalokeramicki mostovi (prednji gornji i donji bočni). Na par krunica primecujem da desni ne prekrivaju u potpunosti krunicu tj da je između desni i ivice krunice oko milimetar p raznog prostora. Da li ce se desni spustiti i koliko vremena je potrebno da se one oporave. Koristim i dentalni tuš u strahu da mi hrana ne zapadne u taj prostor i ošteti brušeni zub ispod krunice. Hvala unapred.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental Spa 2014-02-19 21:57
Poštovana, možete probati da Gengi gelom masirate desni i pratite da li će da se lepo spuste preko krunica. Dok ne vidim kako to izgleda u ustima, ne mogu da sudim, ali moj savet je da ukoliko imate takav osećaj posetite stomatologa koji je radio mostove. Ukoliko se desni ne spuste ni nakon mesec dana, to će morati da se reši na neki način.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Gala 2014-02-14 21:18
Poštovani, pre desetak dana su mi stavljeni metalokeramicki mostovi (prednji gornji i donji bočni). Na par krunica primecujem da desni ne prekrivaju u potpunosti krunicu tj da je između desni i ivice krunice oko milimetar praznog prostora. Da li ce se desni spustiti i koliko vremena je potrebno da se one oporave. Koristim i dentalni tuš u strahu da mi hrana ne zapadne u taj prostor i ošteti brušeni zub ispod krunice. Hvala unapred.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # jelica 2014-02-13 08:47
koja hrana se moze jesti ako imate most u gornjoj i donjoj vilici
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-02-13 13:30
Poštovana, možete jesti sve ono što sa tim mostovima možete da jedete i šta možete da sažvaćete. Nema nekih ograničenja. Možete se ponašati potpuno normalno. Jedino što morate voditi računa da ne kidate meso i koricu hleba prednjim zubima.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # sonja 62 2014-01-29 07:07
Zdravo.imam pitanje zelim i od vas da cujem,pre nedelju dana sam stavljala cirkonijumske bezmetalne orinoco zasto me zubi koji su bruseni bole kad popijem nesto hladno,I desni kao I cela vilica,,dali je to iziritirano i to mora tako neko creme.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental Spa 2014-01-30 21:53
Poštovana, dok se ne spuste desni i dok sve ne "legne" kako treba, moguća je reakcija zuba na toplo, hladno i slatko. Ipak su zubi brušeni i dentinski kanalići u njima su otvoreni. Stanje se nakon desetak dana stabilizuje. Ukoliko ovo traje duži vremenski period, možete doći na pregled da vidimo o čemu se radi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Mirko 2014-01-13 12:09
Koliko je potrebno vemena da se izradi krunica na nekom zubu?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-01-13 19:02
Poštovani, izrada krunice traje par dana. Aku se radi prednji zub, moguće je uraditi privremenu krunicu dok se krunica ne izradi.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Ana Petrovic 2014-01-10 07:27
Zelela bih da uradim most sa implatatima.Nemam dvojku,trojku i cetvorku,peticu imam.Sta mi savetujete i da li je to moguce uraditi kod vas?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2014-01-13 19:07
Poštovana, naravno da to možemo da uradimo, ali pre svega, uradite snimak i dodjite na pregled da se utvrdi stanje kosti i susednih zuba.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # iwana 2013-12-05 18:20
ne samo dwojku nemam zato mi je i toliki razmak ostali zubi su mi ok sem te druge dwojke sto je ostala mala ja sam owde pitala zubarku kaze moze da se nosi fiksna proteza da se razmak spoji a owamo gde ostane da se odradi nawlaka..nije mi bilo nesto powoljno pa nisam ni odradila...pre nekoliko god fiksna proteza za 4 zuba bila je 15000 sada je mozda wise pa sam htela da widim nesto
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Didi 2013-12-04 16:39
Poštovani!
Zanimalo bi me Vaše mišljenje.Razmišljam napraviti most od jedinice o sedmice gore desno,ali bi stavla implatant na mjesto jedinice.(Sesticu nemam,a jedinica i semica bi mi bili držači)Da li bi mi to bilo preveliko opterećenje za jedinicu,pošto bi se most sastojao od šest zubi.Negdje sam pročitala na netu da da imlatanti ne bi trebali biti previše opterećeni? Nadam se da ćete odgovorit!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2013-12-04 20:28
Poštovani, ovoliki raspon mosta bi opteretio i prirodne zdrave zube, a o implantatima da i ne govorim. Koliko sam razumela, od sedmice do suprotne jedinice nemate zube. Ukoliko želite kvalitetan i dugotrajan most, moraćete da ugradite bar dva, ako ne i tri implantata. Za ugradnju implantata je potrebno dobro planiranje opterećenja da bi trajali. To zavisi od brojnih faktora. Ako na ovakav korak niste spremni, rešenje za Vas je mobilna proteza.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # iwana 2013-12-03 15:32
dobar dan htela bih da was pitam na prednjim zubima imam weliki razmak na prednja 2 zuba,snimala sam kaze doktorka da su mi jaki koreni i widela je da ja nemam dwojku tako sam rodjena bez nje nosila sam obicnu protezu malo je pomogla imala sam 2 operacije gornje zile da mi kako kazu ne bi wukla napred zube..e sad mene je mnogo sramota zbog toga i da pricam i da se smejem stawila bih nawlake ali napred na 4 prednja zuba zato sto mi je druga dwojka ostala mala kao da se nije ni menjala.zanima me koliko bi to kostalo i da li je izwodljiwo?weliki pozdraw
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Gabilenalili 2013-11-07 12:07
Bila bih vam vrlo zahvalna ako biste mi mogli reci koja je razlika izmedju gornjeg i donjeg frontalnog mosta, sto se tice odnosa sa bezubim grebenom i preparacijom zuba tj koje se sve razlike javljaju u izradi ova dve mosta.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # darko666 2013-10-07 23:35
Ugradjen mi je most pre godinu dana . Sada osecam tegobe....nije da boli toliko da ne mogu da spavam ali osecam nesto da me muci zadnjih mesec dana. javlja se neprijatan miris takodje na nepcu iznad mosta....tj na desnima iako je higijena svakodnevna. Potrazio sam pomoc kod zubara...pominju mi nekakve dzepove ispod mosta....te da se ubacuju vestacke kosti hiruskim putem....vise ne znam sta daradim....zamolio bih za pomoc...hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2013-10-08 12:42
Poštovani, najbolje bi bilo da uradite snimak zuba pod mostom, pa će se onda videti šta je u pitanju. Bez toga teško da mogu da Vam dam precizan odgovor na pitanje. Ako jesu džepovi, kao privremena mera može se uraditi kiretaža i ispiranje džepova i da se, eventualno prepiše neki od antibiotika za smirivanje infekcije. Sada postoje i testovi za ispitivanje uzročnika infekcije u džepovima i određivanje tačnog antibiotika, a može se uzeti i bris.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Beebica 2013-09-18 14:40
Postovani
Hvala Vam jer ste me ohrabrili sto niko nije mogao i poslusala sam Vas.Bila sam kod stomatologa i izvadio mi je 10 zuba za manje od 6 dana,rane su zarasle,nisam imala bolove i sad su spremne za postavljanje mostica.Zanima me samo da li bruseni zubi bole?I kakva je procedura kada se izbruse?Da li to ostaje tako ili ne?
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dental SPA 2013-09-19 13:10
Poštovana, drago mi je da sam pomogla. Zubi se bruse pod anestezijom, a nakon toga postoji osetljivost na toplo - hladno i na slatko. Nakon par dana dobijate mostove, gde izbrušeni zubi predstavljaju nosače i pokriveni su navlakama. Srdačan pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Jovce 2013-08-24 15:59
POstovani.
Imam porcelanski most na gornoj vilici od levo 2 do desno 3. Most je odlican i nije odcementiran. Megutim 4 gore desno mi je nadogragena sa kolcicem i sad se on pomerio i vrsi mi pritisak na most na 3 zub desno (oni su jedno do drugo) i kada pritisnem sa zubima osetim pritisak na mostu na 3 ku. Kada drzim sa prstima 4-ku onda je sve OK. Sta preporucujete. Hvala.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Dental SPA 2013-08-24 18:08
Poštovani, da bi Vam dala konkretniji odgovor, morala bih da pogledam kakva je situacija i da, eventualno, vidim snimak. Ako ste u Nišu, možete doći na pregled. Na osnovo ovoga što sam pročitala, mislim da može da se most skine bez sečenja, da se opet uradi nadoradnja(kočić) na četvorci i da se sve vrati kako je bilo.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # adis 2013-08-23 00:00
koliko je rok trajanja zubnog mosta
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2013-08-23 05:44
Poštovani, trajanje zubnog mosta zavisi od kvaliteta zuba nosača, kvaliteta izrade mosta, stanja usne duplje, zagrižaja i brojnih drugih faktora. O nekom generalizovanom veku trajanja mosta se ne može govoriti. Ukoliko neko ima parodontopatiju, most neće trajati dugo, zbog rasklaćivanja korena zuba nosača...U nekim "normalnim" okolnostima možemo govoriti o trajnosti mosta od pet do deset godina.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Beebica 2013-07-30 14:33
Postovanje.Imam 25 god i katastrofalno lose zube,da ne pominjem da imam strah od zubara,jer jos kao devojcici zubar mi je vadio zub bez anestezije i usled mog opiranja ostetio susedna dva.Odatle moj strah.Inace,iznad obe dvojke su mi se jos u tom periodu pojavili dva zubica koji su uvukli obe dvojke unutra.Vecina zuba mi je jako ostecena,na pojedinim zubima cak imam samo koren,krunice su se sravnile i nestale iako sam redovno prala zube i pravilno.Ne znam da li je genetika ucinila svoje,jer i roditelji mi imaju los kvalitet zuba ili silne dijete koje sam drzala,ako one mogu da uticu.Ako mi verujete sad od sramote ne smem da odem kod zubar da se neko ne bi uplasio.Da li biste bili ljubazni da mi predlozite sta je najbolje raditi u mom slucaju?Hvala puno...
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Guest 2013-07-30 22:22
Postovana, pre svega, nemate razloga za stid i izbegavanje poseta stomatologu zbog stanja zuba. Svako odlaganje posete stomatologu dovodi do još težeg stanja u ustima. Moj savet je da, pre svega, uradite jedan snimak svih zuba i da se na osnovu snimka odluči šta je moguće popraviti, a šta treba da se vadi. Nakon toga predlažem komletnu protetsku sanaciju svih zuba što podrazumeva brušenje i stavljanje navlaka i mostova na zube. To je jedini način da dobijete estetski lep zubni niz i očuvate zdravlje usta i zuba.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # ivana! 2013-07-26 18:30
imam jako krive zube..sve zbog straha i loseg iskustva kod zubara..imam 23god..s gornje lijeve strane nemam dvicu i tricu,razlog neznam jer tako vec dugooo stoji.prva dva zuba su pomaknuta u lijevo.s desne strane imam sve zube osim sto dvica prelazi preko jedinice.zanima me dali na to mogu staviti navlake..znaci između obe cetvorke s obe strane staviti 4 navlake pravilno raspoređene(moje laicko razmisljanje).molim odg..hvala unaprijed
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2013-07-27 08:33
Poštovana, mostovima i krunicama se ovakvi problemi veoma uspešno rešavaju.Sa leve strane bi morao da se uradi most od četvorke do jedinice, a sa desne navlake na zubima čijim oblikom i položajem niste zadovoljni. Mi Vam uspešno možemo rešiti problem i dovesti zube u pravilan niz.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # lady 2013-07-17 17:39
Postovana dr, uradjeni su atacmeni na obe jedinice i 6-ici gore na koje se kaci totalna proteza, ona dosta dobro tj cvrsto stoji ali mi smeta velicina nepcane ploce.Moze li se tu nesto korigovati ili dodati neki mini implant? Hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2013-07-18 06:28
Poštovana, najbolje bi biloda slikate protezu i sliku mi pošaljite na mail, pa ću videti da li ima uslova da se ploča smanji.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # niko 2013-07-04 14:04
sta da uradite ako vam se usmrdi proteza
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Linda 2013-04-14 18:15
Zanima me period adaptacije na mostove. Nedostaju mi obe donje sestice i gornja desna petica. Koju vrstu mosta biste mi preporucili? Cula sam da bih problem mogla resiti i fiksnim aparatom. Sta vi mislite o tome, da li je izvodljivo to u mom slucaju? Hvala na odgovoru i pozdrav!
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2013-04-15 07:42
Poštovana, kad u vilici nedostaje neki zub, to se rešava izradom mostova ili ugradnjom implantata. Period adaptacije na mostove je individualan i različit i traje od jednog dana do mesec ili dva. Pravila nema. Uglavnom, što je veći broj zuba koji se nadoknađuju, to je period adaptacije duži. Problem nedostatka zuba se ne može rešiti fiksnom protezom osim ako ne postoji teskoba, pa se u tom slučaju zubi "preraspoređuju" i popunjava se prazan prostor.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # marjanmax 2013-02-10 18:05
zanima me da li postoji neka ispuna ili nadogradnja za zub posto mi je jedinica sasvim malo ostecena tj.oko milimetar i po.unapred hvala
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Sasapopovic 2013-01-26 19:11
Zanima me da li je moguce pomeranje zuba u jednu stranu sa protezom? Imam krive zube usled toga sto su jako zgusnuti, tako da kada sam izvadio sesticu na gornjoj vilica, svi su otisli na jednu stranu.. Sada trebam da izvadim 6 na suprotnoj strani donje vilice pa mogu samo da zamislim na sta ce to liciti kada recimo kroz godinu dana zubi odu na jednu stranu. Unapred hvala!
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2013-01-28 10:13
Postovani, niste napisali koliko imate godina, ali generalno, zubi mogu da se kontrolisu protezom. Druga varijanta, koja dolazi u obzir je izrada mosta od petice do sedmice, sto bi sprecilo pomeranje zuba.
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # djordjevic miodrag 2012-12-20 09:55
koja je cena za komplet vilicu sa implatantima,za mostove? unapred hvala na odgovoru
Reply | Reply with quote | Quote
-2 # Guest 2012-12-20 12:31
Postovani, da bi Vam odgovorila na ovo pitanje morala bi da uradim pregled i da pogledam snimak vilice. Na osnovu toga se odredjuje broj i tip implantata koje je najbolje da se ugrade u Vasem slucaju. U isto vreme se procenjuje i polozaj sinusa, koji je dosta bitan kod ugradnje implantata. Ovo su individualni parametri na osnovu kojih se odredjuje optimalan broj i mesto implantata. Okvirnu cenu ugradnje mogu proceniti ako mi mailom posaljete skenirani ortopan snimak. Srdacan pozdrav, dr Milica Ciric
Reply | Reply with quote | Quote
0 # max 2012-12-12 12:28
Koliko je potrebno vreme za postavljanje implatanata odprilike 10-zuba gornje vilice?Kako se nalazim u inostranstvu i ogranicena sam vremenom mozete li mi okvirno reci i cenu naravno.Srdacan pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Dr 2012-10-23 09:12
Imam slede'e radove Gornja vilica.
VADJENJE -gornjEg desnog ocnjaka, ima koren -gornjeg levo prvi potkutnjak, koren.
Na njihvo mesto 2 izdvojena mosta, sa 1 krunicom i jednim zubom u mostu.
DONJA VILICA most sa 3 krunice i 4 zyba u mostu. MOLIM JAVITE CENU, NAJJEFTINIJU
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2012-10-09 13:04
pre 2 godine sam radila tako zvanu navlaku na dva prednja i do nje znaci 3 zuba stim sto prvi prednji sam vadila ja bih vas zamolila dami objasnite zbog cega smrdi znaci desni mi toliko smrdi daje to strasno hvala unapred
Reply | Reply with quote | Quote
-1 # Guest 2012-10-10 07:55
Postovana, svaki most kada se skine ima neprijatan miris, makar bio star i mesec dana. U vasem slucaju je mozda doslo do povlacenja desni, pa se tu nakuplja vise hrane koju ne mozete da uklonite cetkicom. Dok ne vidim ne mogu nista da tvrdim sa sigurnoscu. Srdacan pozdrav.
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2012-08-05 19:30
Postovani,

Da li radite mostove / proteze fiksirane pomocu implanta / mini implanta kod pacijenata koji su izvadili sve zube iz donje vilice?

Ako je slucaj, da li biste bili ljubazni da mi date detalje o proceduri, opcijama i ceni?

Hvala unapred,
Dragana
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2012-08-06 21:49
Postovana, moram da, pre svega, vidim situaciju i snimak da bi Vam rekla sta moze da se uradi i koja je cena. Pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Pahulja 2012-07-28 00:22
Kolika je cena metalo-keramickih krunica? Da li se mogu raditi kombinovano metalne i bezmetalne cirkonijumske krunice? Npr. prednji zubi bezmetalne a ovi 'manje vidljivi' metalne? Hvala.
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2012-07-28 07:04
Postovana,
da, postoji mogucnost izrade frontalnog mosta od neke vrste bezmetalne keramike, a bocnih mostva od metalokeramike. Ne moze se uraditi u jednom komadu kombinovani most, tako da za ovo moraju da postoje uslovi u ustima. Cenu Vam saljem putem e maila. Srdacan pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2012-07-18 16:29
Kolika je cena mosta od 6 zuba?
Reply | Reply with quote | Quote
0 # Guest 2012-07-20 09:47
Postovani, u cenovniku na sajtu imate cene zuba po komadu. Posaljite mi upit mailom i poslacu Vam tim putem detaljan odgovor. Sdacan pozdrav
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2012-06-05 09:32
Postovani, pre svega, ne mozete ocekivati da se za nedelju dana naviknete na novu protezu. U pocetku morate cesce posecivati svog stomatologa da skine malo od proteze tamo gde zulja. Na bolna mesta mozete stavljati jedan novi preparat cije ime cu Vam poslati putem maila da rane sto pre zarastu. U pocetku ispod proteze mozete stavljati paste tipa Corega i sl. A sto se skidanja proteze tice, najlakse cete je skinuti ako nadujete obraze ili ako pritisnete na gore prednje zube. Nadam se da sam Vam pomogla. Dr Milica Ciric
Reply | Reply with quote | Quote
+1 # Guest 2012-06-04 22:53
PRE NEDELJU DANA DOBIO SAM TOTALNU PROTEZU. MNOGO MI SMETA, ZULJA ME NA NEKOLIKO MESTA-NAROCITO GORNJA. KADA TREBA DA JE IZVADIM TO SU MUKE NAROCITO GORNJU. MOLIO BIH VAS ZA SAVETE O PRILAGODJAVANJU, KAO I ZA NEKI NACIN ZA BEZBOLNO VADJENJE GORNJE PROTEZE.
UNAPRED ZAHVALAN NA ODGOVORU
RUSOVCEV DJORDJE
VRSAC
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment


Security code
Refresh

Besplatni Viber pozivi

zubara mozete zvati besplatno preko uz viber

Gde smo

Platne kartice

placanje stomatoloskih usluga moguce je karticama koje su prikazane na ovoj slici - visa, mastercard, maestro

Dodatne mogućnosti plaćanja:
- platnom karticom
- čekovima građana
- putem administrativne zabrane

Real time web analytics, Heat map tracking

Vaša pitanja stomatologu...

  • Zašto me zub boli na hladno, toplo, slatko, pritisak?

    Boban 19.09.2016 21:09
    Podtovanje, uradio sam pre 20 dana gore 12 kruna na jednom mostu ali I dalje imam nesnone bolove cak ...

    Read more...

     
  • Pitanja koja nisu među gore navedenim

    Dental SPA 15.09.2016 21:08
    Poštovani, imamo neke alate pomoću kojih možemo da skinemo most koji nije dobro zacementiran, ali ne ...

    Read more...

     
  • Pitanja koja nisu među gore navedenim

    Nidza 15.09.2016 19:56
    imam ugradnjen most nekih 10 godina....od trojke do trojke( 6 zuba ukupno) u gornjoj vilici...ali ...

    Read more...

     
  • Krunice i mostovi od cirkonijuma

    Ana St 15.09.2016 15:33
    Molim za cenu krunica od cirkonijuma i kada bi se mogao dobiti termin i koliko traje izrada.

    Read more...

     
  • Krunice i mostovi od cirkonijuma

    Super User 15.09.2016 11:14
    Poštovani, cena izrade zavisi od toga u kakvom su stanu preostali zubi i od vrste nadoknade koju ...

    Read more...